2014. október 10., péntek

23. Fejezet - Meglepetésekkel teli hétfő

A hétvége gyorsan eltelt – Nathaniel keresett néhányszor, de vagy ne vettem fel a telefont, vagy nem engedtem be a házba. Nem haragudtam rá, csak még nem dolgoztam fel teljesen ezt az egészet.  Hétfő reggel úgy gondoltam, eleget tartottam magam távol az ideiglenes legjobb barátomtól, szóval jó korán az iskolában voltam. Beléptem a DÖK-terembe, ahol nem volt senki. Basszus… hát befejeztünk minden adminisztrációt, amit csak lehetett…
Kicsivel később Nathaniel lépett be az ajtón. Mikor meglátott, megtorpant, és félénken vizslatott.
- Szia – mondtam csendesen.
- Szia. Mióta vagy itt?
- Nem régóta. Mit csinálunk ma?
- Most nem nagyon tudunk semmit. – sóhajtott a fiú. Jobban szemügyre vettem őt: minden rendben volt vele, szemei alatt viszont sötét karikák jelezték, hogy az estéi nem telnek túl jól. Vagy talán… sehogy.
- Akkor miért jöttél ilyen korán? – kérdeztem, és hangom kicsit számon kérő volt, bár nem szántam annak.
- Rendet kell tennem.
- Segítek.
Kínos csendben kezdtük pakolni, fogalmam sem volt, hogyan kezdjek bele a beszélgetésbe. A jelzőcsengő hangjára végeztünk, és mikor megfordultam, Nathaniel vészesen közel állt hozzám. Éreztem az illatát, ami elbódított. Nem volt férfias, mint a Viktoré, viszont megvolt a maga varázsa. Lehunytam a szemem, és mély levegőt vettem, mikor a szőke fiú megérintette a karomat.
- Nagyon sajnálom a péntekit. Én… tudom, hogy nem így tervezted, én sem számítottam erre…
- Én kérek bocsánatot. Nem haragszom rád, és én haragítottam magamra a szüleidet… - ráztam a fejem. Nem akartam, hogy ez megint eszembe jusson. Mintha a fejrázással eltűnhetnének a rossz emlékek…
- Nem haragszanak rád, sőt. Szeretnének meghívni egy békítő vacsorára. Étteremben, akár a nagynénéddel is – tette még hozzá, amikor meglátta a hitetlenkedő pillantásaimat.
- Még meggondolom, rendben? – néztem a fiúra, megsimítottam a karját, és ellépve mellette kiléptem a diákönkormányzat terméből. A sajátunkhoz vettem az irányt, és leültem a padomra. Az első két órán nem is történt semmi érdekes, viszont aztán…
Mivel jó idő volt, kiültem Castiel padjára elfogyasztani a tízóraimat, ő úgyis éppen Irisszel veszekedett valamin. Hamarosan – mint mindig, - egy nagytestű gorilla került mellém, és megette a kajám felét.
- Szia, Viktor. – morogtam, mert még mindig éhes voltam.
- Bocsi, de ez nagyon finom. Azért kiengesztellek – azzal előkapott a táskájából egy rántott húsos szendvicset, amit a büféből lehetett venni. Még meleg volt, így sejtettem, hogy egyenesen onnan jött hozzám.
- Köszi, ez kedves tőled – majd nagyot haraptam új szerzeményembe. Vártam erre a választ, amit meg is kaptam még 3… 2…1…
- Azért nincs ingyen.
…0.
- Mi az ára? – kérdeztem a fiúra vigyorogva.
- El kell jönnöd velem egy kávézóba. Csak iszunk egy forró csokit egy jó meleg gofrival… november van, ne mondd, hogy nem fog jól esni. Meg… édes, mint te.
Összefutott a nyál a számban. Na, nem Viktor nyálas hülyeségeitől, amiket sosem vesz komolyan… Gorfi. Forró csoki. Megvette a szeretetemet.
- Rendben.
- De… kérlek, én csak… várj. – húzta fel a szemöldökét. – Igent mondtál?
- Nem, tulajdonképpen azt mondtam, hogy rendben, de egy igennek is megteszi – rántottam meg a vállam, mire a fiú örömében felkapott, és megpörgetett a levegőben. Ajkai vészesen közeledtek az enyémekhez, már éreztem is, hogy a Viktor-fanatikusok gyilkos tekintete kimarja a hátam, amikor eltoltam magamtól.
- Ez csak egy kávézózás. Semmi más.
- Igaz, teljesen igazad van. Akkor… ma délután, ha megtanultál, érted megyek, rendben? – játszotta a komoly és rendes fiút, én pedig bólintottam. Mikor Viktor elment valamit Castiellel beszélni, úgy gondoltam, végre fellélegezhetek. Ismétlem: úgy gondoltam.
- Kicsim! Kicsim! – hallottam Agatha néni egyre közelebbről érkező hangját. Megfordultam, és már szembe is találtam magam a rózsaszín hajkoronával.
- Otthon hagytad a szendvicsed, és mivel ma szabadnapos vagyok, gondoltam, elhozom neked!
- Öhm… én elhoztam és már meg is ettem a szendvicsem. – néztem értetlenül keresztanyura.
- Ó, hát akkor ez az én szendvicsem. – azzal a semmibe kezdett bámulni, mintha szellemet látott volna. Valamilyen értelemben azt is látott – ugyanis Borist bámulta, a tesitanárt. Ő viszont nem olyan undorral, mint én. Sőt…
Mire észbe kaptam, keresztanyu már minden szavát itta Borisnak 10 méterrel arrébb, és ezzel a fickó sem volt máshogy. Csodás… inkább bementem a terembe, nem akartam ezt látni. Mondanom sem kell, nem hagytak nyugton. Szúrós parfümillatot éreztem magam előtt, és nagy, rózsaszín körmöket láttam. Ahogy a fejemet feljebb fordítottam, szembekerültem Amberrel. Nagyot sóhajtottam. Legnagyobb meglepődésemre a lány zavartan leült mellém, és a hisztis oldalán kívül mást is megmutatott.
- Köszönöm. – mondta, tekintete pedig őszinteséget sugárzott. – Amióta beolvastál apának, nem ütötte meg Nathanielt, és normális velünk. Azt hiszem, felnyitottad a szemét, mikor rávilágítottál arra, hogy amit csinál, az nem normális. Köszönöm. Tényleg. Talán… Nathanielnek igaza volt, és valóban félreismertelek. Kezdhetnénk…tiszta lappal?
Megdöbbenve hallgattam a lányt, még az adrenalin-szintem is felugrott. Szétnéztem, de nem volt bent senki, aki azon kuncogna, hogy Amber most mekkorát hazudott. Így próbáltam úgy elemezni a hallottakat, hogy a válaszom ne tűnjön nagyon hiszékenynek.
- Te is Melodyhoz hasonlítottál? – kérdeztem.
- Mint mindenki más. De mostantól nem. Ő ezt sosem merte volna. Tudom, hülye kérdés, és gyerekes, de… nem lehetne, hogy mi ketten tényleg barátkozzunk?
Idegen volt nekem a dolog, és kicsit furcsa is, de végül rábólintottam. A gyerekek beözönlöttek a terembe, és nem tudtam nem észrevenni Amber pillantását, amivel Daket vizsgálta.
- Tetszik? – kérdeztem, mire kissé zavarban rám nézett.
- Elég helyes…
- Látom, hogy néz rád. Próbálj meg úgy beszélni vele! Szerintem simán összejöhetnétek.
- Komolyan? – csillant fel a lány szeme, és a fiú felé indult. Azért még utána szóltam.
- De hé! Ne add magad olyan könnyen.
Órák után még nem volt kedvem sétálni a hidegben, szóval vettem a büfé melletti automatából egy jó kis forró csokit, és azt iszogattam az üres aulában. Éppen kezdtem mindenen relaxálni, amikor hangokat hallottam.
- Hová kell mennünk? Egyáltalán van még itt valaki?
A hangok egyre csak erősödtek, míg meg nem láttam egy kék hajkoronát.
- Egy lány! Egy lány! – örvendezett a fiú, és átölelt. Mögötte jött egy ugyanolyan srác, csak fekete hajjal, és végignézte a jelenetet.
- Bocsika, Alexy vagyok. – engedett el végre a srác.
- Én pedig Armin. – szólalt meg a másik is.
- Ti az új osztálytársak vagytok, akiknek októberben kellett volna jönni, nem? Ahhoz képest… november van. – mosolyodtam el. Így, hogy mindenki elég távol állt tőlem, megnyugodtam.
- Ó, igen, csak be kellet ugranunk egy katonai-suliba két hétre, valami ellenőrzés miatt… - magyarázta Alexy, de Armin félbeszakította.
- Jó is volt az a katonai iskola, igaz?
A fiú belepirult a kérdésbe, én pedig nem faggattam őket, de akaratlanul is Ken jutott eszembe. Hamarosan elkezdtek végre a tárgyról beszélni.
- A beiratkozást hol intézzük el?
- Gyertek, majd én megcsinálom nektek.
- Hú, itt mindenkinek, mindent szabad? Király! – bokszolt a levegőbe Alexy, mire elnevettem magam.
- Nem, de diákönkormányzat-tag vagyok.
Hamarosan végeztünk is mindennel, a fiúk leperkálták a 25-25 dollárt, hoztak képet, kerestek gemkapcsot, meg mindent, amit mi is átvészeltünk Kennel. Még kicsit beszélgettem velük, aztán bejelentették, hogy menniük kell.
Az iskolából egyből hazamentem, és megtanultam. Fogalmam sem volt, hogy történhetett velem ennyi minden ezen a napon, így gyorsan kajáltam (Agatha néni nem volt itthon), majd lezuhanyoztam, és az ágyban fetrengtem, míg el nem aludtam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése