2014. október 22., szerda

28. Fejezet - We wish you a merry christmas

~ 3 hét múlva ~

Másnap visszahívtam a szüleimet, miután Ambernél aludtam, de nem beszéltünk semmiről. Na de akkor térjünk át végre a mára.
Karácsony! December 24. Vigyorogva másztam ki az ágyból. A hajam alját begöndörítettem, felvettem egy piros farmert egy vajszínű mamusszal és egyszerű, hosszú ujjú, vajszínű felsővel, ami alá egy fekete ujjatlant vettem fel. A karácsonyi hangulat már megvolt, így malacként bámultam ki az ablakon. Vidáman visítottam fel.
- Esik a hó, esik a hó!
Kettesével szedtem a lépcsőfokokat a nappaliig. Az utolsóban megbotlottam, és egy jót bukfenceztem a földön. Porcica hamarosan érdeklődve szaglászta az arcomat. Felkaptam, és megpörgettem a levegőben. Idióta karácsonyi dalokat énekeltem, míg az egyre nagyobb kiskedvencem nyávogva karmolászta a kezem. Megsimogattam, majd letettem a földre, és a konyha felé szökdécselve hagytam, hogy elrohanjon tőlem. Hiába, ma őrült vagyok. Korán volt, Agatha néni pedig nemsokára hazajön Boristól, addig úgy döntöttem, elmegyek vásárolni, valamiből sütnünk kell karácsonyi sütit!
Felkaptam egy hátizsákot (inkább ebben cipekedem, mint egy szatyorban, és ez legalább piros, tehát karácsonyi), a vajszínű kabátomat és egy piros sapkát húztam a fejemre. Na, egy igazi karácsonyi emberke lettem! Már csak valami zöld hiányzik rólam. Na, nem baj, az most nem kell. Csúszkáltam a tegnapi tócsák megfagyott tetején, egyszer seggre is estem, de nem baj. Az egyetlen oka az volt, hogy csúszkálás közben süti receptet néztem. Az áruházba beérve már szép kis listám volt, és rendes kisgyerekként pakolgattam a szekérbe az alapanyagokat. Hát persze… Amíg meg nem hallottam Dean Martint.
- Let is snow, let it snow, let is snow… - énekelgettem halkan, és a kocsimmal szökdécseltem. Egy kislány érdeklődve nézett, azt hittem, őrültnek hisz, de követett a szökdécselésben. És gügyögött mellettem. Az anyukája kergetett minket, de hát nem nekem kell megállni az ő kedvéért, hanem a gyerekének! Ahogy ugráltam, az áruházból az összes kisgyerek kiszabadult a szülei karjából, és velem együtt rohangáltak odabent, míg az összetevőket gyűjtögettem… táncolva. A szülők meg kergettek. Mikor mindent összegyűjtöttem, ugrándozva az egyik pénztárhoz léptem, hogy fizessek. A zene véget ért, így megnyugodtam, a gyerekeket pedig elvitték a morgó szüleik. Mire a táskámba bepakoltam, és kimentem az áruházból, mindenhol bömböltek a gyerekek. Én a fülembe tettem a headsetet, és Justin Bieber Mistletoe számára hazatáncoltam.
- Júúú, sárübíí, júúúú… - énekeltem a csodás angoltudásommal, míg bejutottam a házba. Odabent viszont szembetaláltam magam a nevető Agatha nénivel és Borisszal. Vigyorogtam a zavartól, de felcsillant a szemem, amikor megláttam a nagy karácsonyfát, amit Boris éppen állványra szerelt.
- Fa! FAA! – örvendeztem, és körbeugráltam az említett fenyőt.
- Bár tesiórán is ilyen lelkes lennél, kisangyalom! – jegyezte meg Boris.
- Boris itt tölti a szentestei vacsorát, rendben?- kérdezte Agatha néni. Már mindenki tudja, hogy rendelni fogjuk a kaját, szóval nem aggódunk. De engem most nem ez érdekelt.
- És Dake?
- Ő elment Ausztráliába ünnepeli a szüleihez.
Ausztráliába?! De hát az nagyon messze van! Nem is tudtam, hogy ott laknak a szülei…
Hármasban, rajtam és a csodás énekhangomon nevetve megcsináltuk a süti tésztáját, és amíg az a sütőben sült, feldíszítettük a fát. A házat fahéj és méz illata járta be, a sütő előtt ugráltam, mikor Agatha néni kinyitotta a sütőt. Egyből ki is választottam egy csillag alakú sütit, és beleharaptam. Nos, a sütit utána eldobtam, és könnyezve nyeltem le azt az egy falatot, majd ittam rá egy csomó vizet.
- Rossz? – kérdezte Agatha néni.
Megráztam a fejem.
- Meleg?
Bólintottam. Hagytam kihűlni a sütit, addig előkészítettem a díszítőkrémet. Hárman nekiálltunk csillagokat, fenyőfákat, angyalkákat és szívecskéket díszíteni. Bevallom, az eredmény csodás lett. Boris úgy viselkedett velem, mintha már születésem óta a keresztapám lenne, azt is megengedte, hogy tegezzem. Rájöttem, hogy bár ő egy őrült ember, keresztanyut nagyon szereti. Teljesen összekent krémmel egy sütit csak azért, hogy Agatha néni orrára nyomhassa azt. Mikor ők ketten nekiálltak a romantikus kajacsatának, mosolyogva fogtam nyolc sütit, és felmentem velük a szobámba. Mindenhol karácsonyfa előtt csókolózós párok voltak, legtöbb a sulinkból. Visszagondoltam az igazgató rapjére az iskola weboldalán:
„Sweet Amoris Gimnázium Londonban,
Aki hozzánk jön, az már otthon van.
Persze nem kerülheti el a szerelmi drámát,
Mert nálunk mindenki megtalálja a párját!”
Akkor még nem is sejtettem, ez mennyire igaz. Annyira otthon éreztem magam a suliban már fél év alatt is, az osztályunk egy igazi kis család lett, főleg, amióta Alexy itt van, mert ő aztán mindenkit imád. Armin rávett, hogy a téli szünetben menjek át hozzá, mert ki akar próbálni egy újfajta játékot, ami ijesztő, és ezért Alexy nem mer vele lenni, amikor játszik. Armin pedig egyedül fél, szóval szüksége van rám. Valami… Penumbrával játszunk majd. Úgy döntöttem, mivel még csak két óra, és nekem semmi dolgom az esti vacsoráig, szétosztom mindenkinek az ajándékot, akinek vettem. Nem kap tőlem sok ember – csak a szüleimnek, Agatha néninek, Viktornak, Ambernek és Nathanielnek vettem ajándékot. Na meg Tinának. És Kentinnek, de neki már elküldtem postán. Először Viktorhoz mentem. Nem vettem neki nagy dolgot, igazából mindene megvan, szóval csak egy sálat és egy sapkát kapott, mindkettő fekete, mert azt a színt szereti. Hamar elértem hozzájuk, a hó még mindig esett. Bekopogtam, és Viktor nyitott ajtót.
- Szia, anyuék itthon vannak, szépen mosolyogj!
Ú, erre nem számítottam. Szépen mosolyogtam, és zavarban voltam. Odabent szembetaláltam magam egy pocakos bácsival és egy nagyon szép, okkersárga szemű nővel. Értem már, hogy keletkezett Viktor…
Kedvesen bemutatkoztam nekik, és csevegtem velük, míg Viktor lehozta az ajándékomat. Ő odaadta nekem az enyémet, én pedig neki az övét. Kibontottam, és egy fülbevaló volt benne. Igyekeztem nem elhúzni a számat, inkább aranyosan mosolyogtam. Utálom az ékszereket, ezen viszont látszik, hogy méregdrága… szerencsére csak egy fülbevaló. Ezt csak megszokom. Viktor fel akart hívni a szobájába, de nekem mennem kellett. Az utam ez után a szöszikhez vezetett. Most az egyszer, amikor beléptem a házba, nem a ridegség csapott meg. A család közösen díszítette a fát, Carl éppen a nyakába vettem Ambert, hogy feltegye a csúcsdíszt a fára. Elmosolyodtam. Ők együtt ünnepelnek a szüleikkel… nem baj, nekem már hónapok óta nem újdonság, hogy az enyémet nem jönnek, ez nem gond… Mosolyogva adtam át Ambernek az ajándékot (egy parfümöt kapott tőlem, olyat, amit nyál  csorgatva nézett egy boltban), és Nathanielnek (neki, mivel nem látszott volna rajta, hogy mit akar, kínos, de egy könyvutalványt vettem, így, amíg ebben az évben vásárol egy könyvet, mindegy, melyiket, az ingyenes lesz neki). Ők is adtak nekem, amit Ambernél még megértek, de Nathanielnél nem számítottam rá. Egyébként a lánytól két telefontokot kaptam (egy piros-fehéret, és egy babarózsaszínt, amelyik hátulján egy Eiffel-torony volt), Nathanieltől pedig egy pólót, amin a Paramore felirat díszelgett. Na, ez aztán talált, imádom a Paramoret! Vidámat szökdécseltem Tinához, a táskámban az újabb ajándékaimmal. Bekopogtam, és Tina teljesen felöltözve nyitott ajtót.
- Szia! Boldog karácsonyt! – öleltem meg, ő pedig beljebb invitált. Már készítette is a forró csokit… milyen aranyos. Előkotortam a táskámból az ajándékát (egy bögre, amin a közös képe van Kennel és velem. Mindjármunk szájában keksz van, de próbálunk vigyorogni vele). Mikor az asztalnál ittuk a forró csokit, ő is adott nekem egy ajándékot. Egy fehér, vékony, kapucnis pulóvert kaptam tőle. Van rajta egy kis arany felirat, és belebújós volt.
- Képzeld, ma elmegyek a katonai sulihoz. Ott alszom Kennel és az apjával… - mosolygott, látszott rajta, hogy nagyon örül. Bár én is mehetnék vele…
- Átadnád neki, hogy nagyon szeretem, nagyon hiányzik, és siessen haza?
- Hát persze – mosolygott rám Tina. – De két hét, és te is láthatod.
Felcsillant a szemem. Bizony, január negyedikén kezdődik az iskola, ahova Ken már vissza fog jönni. Alig várom!
Hamarosan hazamentem, mert Tinának indulni kellett. Izgatottan mentem haza, ennyire még sosem vártam az iskolát. Mikor beértem, Agatha néni éppen letette a telefont, és sutyorgott kicsit Borisszal.
- Nem jössz el velem az áruházba, Melissa? – kérdezte a férfi, és mivel túl voltam pörögve, hevesen bólogatni kezdtem, és le sem vetkőzve vártam, hogy ő is magára kapja a cipőjét és a kabátját. Majd’ megsültem, de viszonylag hamar elindultunk. Kocsival hamar odaértünk az áruházhoz, viszont akkor már nem esett a hó, és ami megmaradt, az is kezdett olvadni.
- Ne már! Fehér karácsonyt akarok! – nyavalyogtam, Boris pedig nyavalygott velem. Azért… kicsit, mintha meleg lenne… na, ne is gondoljunk erre.
- Miért is jöttünk? – kérdeztem odabent.
- Forró csoki porért és tejért. – jött a válasz.
- De az van otthon.
- Á, dehogy…
Nem zavart, hogy Boris ilyen őrült, azt kezdtem ecsetelni neki, hogy mennyire jó lesz újra látni Kent. Percekig beszéltem, és egy nagy levegővételnél félbeszakított egy kérdéssel.
- Te nagyon szereted őt, igaz?
- Igen, ő a legjobb barátom. Mindig őt fogom szeretni a legjobban.
- És ha mindketten szerelmesek lesztek?
- Nem fog megváltozni semmi. Tudom.
Boris halványan elmosolyodott.
- Bízom benne.
Sokat keresgéltünk, valahogy mindig rossz soron kötöttünk ki, de végül meglett a por és a tej is. A pénztáros felismert, vigyorogva mesélte el a történetemet Borisnak.
- Te aztán életvidám lány vagy. – mondta, mikor már a kocsiban ültünk. – Mint a keresztanyád. Ezért is fogom megkérni a kezét.
- Mi?! Komolyan? – kérdeztem. Nagyon megörültem a dolognak. – Biztos igent mond!
- Remélem. – mosolygott zavartan Boris. – Örülnék neki.
Hamarosan elértünk a házhoz, és máris feltűnt, hogy egy ismeretlen kocsi van a ház előtt. De arra egyáltalán nem számítottam, ami odabent fogadott…

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése